utorok 8. augusta 2017

Prečítané leto - O pečení

V tomto týždni Prečítaného leta sme sa venovali pečeniu. Najradšej by som zostala len pri čítaní kníh, keďže pri pečení môžem hrdo konkurovať psíčkovi a mačičke. Kvôli zbojníkom som sa ale prekonala a žiaden bruchabôľ sa našťastie nekonal.


Ako predjedlo sme si urobili palacinky a trošku sme si ich dotvorili. Vyložila som rôzne nátierky a ovocie. Len šľahačka chýbala. Muža som narýchlo vyhnala do mesta na nákup smotany, tak išiel, nakúpil, a ja som potom zistila, že mi zbojníci niekam zapatrošili metličky k šľahaču (pretože najlepšie hračky nie sú hračky). Tak sme sa museli zaobísť bez šľahačky, ale našťastie nikomu nechýbala. Okrem abstraktných diel vznikali hlavne zvieratká. Hmyz je u nás populárny, Kubko sa rozhodol vyrobiť muchu a Maťko vytvoril zase lienku, samozrejme so siedmymi bodkami. A nakoniec sa rozhodol ešte pre medveďa, keďže sme mali hnedú, čokoládovú nátierku (silná motivácia veru :-))



Máme hnedú nátierku, spravím medveďa! 
A čo nesmie chýbať v týždni o pečení? Správne. Pečenie! Tak sme si upiekli bublaninu. Keď sme koncom júna piekli Kubkovi narodeninovú tortu, zbojníci samozrejme chceli miešať cesto a nakoniec ho nechali kvapkať z lyžíc späť a pospevovali si pritom "maľujem, maľujem, maľujem". Už vtedy mi napadlo, že by sme tak mohli vyskúšať maľovať viacerými farbami a potom si to aj upiecť. Priznávam sa, že sa u nás doma veľmi často nepečie (zato pravidelne chodíme k starkej, ktorá má pravidelne napečené :-)), takže týždeň o pečení mi prišiel akurát vhod na to, aby som túto svoju myšlienku aj uskutočnila. Keby niet Prečítaného leta, možno by mi v hlave ostala až do Vianoc. Alebo ešte pravdepodobnejšie, až do Maťkových narodenín. 
Základ sme si urobili vanilkový, druhú časť cesta sme nafarbili kakaom a tretiu lesným ovocím. Naše obľúbené potravinárske farby by síce možno vynikli krajšie, ale radšej ich využijeme na iné (nejedlé) aktivity. Vznikli nám cestá troch farieb - a s tým sa už dá vcelku dobre baviť a miešať. Ja som mala na pláne skôr nejaké konkrétne obrázky - slniečko, domček, stromček a tak, ale zbojníci opäť uprednostnili skôr abstraktné obrazy. Ašpirovať na nejaké umelecké diela s tým síce nebudeme, ale nevadí, hlavne že sa zabavili...a že im to potom chutilo.








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára